CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Thursday, February 24, 2011

Jeles dalam erti kata lain cemburu

klu nak diikutkan rasa jeles tu, dah lama aku ilang kewarasan agaknyer... ekekeke... ilang kewarasan macam berat sangat bunyinyer... ni bukan cinta 3 segi tau...

bila bukak FB, mesti ada jer status atau gambar kengkawan yang kejap² makan kat situ ler, makan kat sini ler... lebih² lagi klu tempat yang dorang pergi adalah di luar kemampuan aku... lagi satu, kejap² melancong kat negara ni ler, kat negara tu ler... aku mampu tengok jer... memang kadang² bukan saja leh menimbulkan rasa cemburu, tapi sakit ati yang sangat²...

tengok orang pegi keje bawak kete sendiri, sedangkan aku cuma naik bas... kat situ pon dah timbul perasaan cemburu... tengok orang beli barang mahal², shopping sampai tak muat troli... sangat² jeles...

tapi, hatta walaupon ada perasaan cemburu tu, jangan ler dilayan sangat... nanti merana badan... mungkin kita cemburu ngan dorang... tapi, ada kemungkinan sebenarnya dorang cemburu ngan kita.... who knows... maybe kita ada sesuatu yg lebih best dari dorang sehingga menyebabkan dorang pon leh jeles tahap melampau kat kita...

well, biasanya camtu ler aku cakap ngan diri aku sendiri... cemburu dalam diam... tapi tak bermakna cemburu tu leh menjatuhkan aku... tapi cemburu yang positif... cemburu yang leh menaikkan semangat dan seterusnya menjurus ke arah kebaikan dan juga boleh memberi manfaat kepada diri aku... (biasa la ayat aku berbelit²...paham² sendiri la yer)...

kadang² ada yang jeles sampai nak pegi jupe bomoh... jangan ler tergolong dalam cemburu negatif ni... ni dah kira cemburu tahap busuk ati... takleh tengok orang senang atau lebih sikit dari dia... cemburu macam ni leh menghancurkan diri.... jangan la korang termasuk dalam golongan ni... nanti korang gak yang menyesal di kemudian hari...

pikir² kan lah....


0 pengkritik hebat: