CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Wednesday, June 9, 2010

MALAS

semalam waktu rest pergi giant sebab nak carik lauk untuk bekal hubby... sebelom kuar kena pastikan perot dah kenyang sebab takut tergoda dengan makanan kat mines tu... so, macam biasa minum milo ngan beskot lemak... huhuhu... kenyang perot suka hati... bila perot dah kenyang takder la teringin beli makanan² lain lagi...

kat giant nampak lak limau nipis... amik 10 biji... 80 sen jer... kentang 3 ketul RM1.24... sosej RM1.99... sardin tin kecik cap cinta RM1.39... cili boh tak ingat lak cap apa RM1.19... serbuk kari adabi RM0.59.... ntah apa² je ler yang aku beli...

balik opis trus mesej hubby barang² yang dah beli (tu pon nak bagi tau... sukati aku la)... pagi tu hubby bagi RM10 untuk beli barang²...

hubby suh masak kentang untuk bekal dia hari ni... tapi semalam tersangat ler malas nak masak... aku cakap aku masak sardin jer... dia pon ok jer... huhuuhu...

bukak tin sardin, masukkan sardin dalam periuk, masukkan bawang merah yang dah siap dimayang, masukkan air asam jawa, tambah sikit air lagi, dan tambahkan sedikit garam... masak atas dapur sehingga nampak pekat sedikit... takyah nak tumis pe²... cepat dan mudah...

biasa klu aku rajin, aku tumis ler ngan cili boh, bawang semua... tapi aku sangat malas... diulangi sangat MALAS!!!!

0 pengkritik hebat: