CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Tuesday, June 8, 2010

Murtabak Megi

Hari ni bekal hubby adalah murtabak megi... aku rasa semua orang pon pernah wat murtabak megi ni... lebih² lagi masa bujang²...

amik sebijik telur n pukul telur tersebut... sementara tu rendam sebungkus megi dalam air panas

masukkan perencah megi... biasa wat megi kari jer yang sedap... jangan masukkan sebungkus... nanti masin bebenor... masukkan secukup rasa jer... pastu kacau lagi sampai serbuk² perencah tu betul² sebati ngan telur

megi yang dah kembang tu leh ditapis untuk buangkan air rendaman tu

satukan megi ngan campuran telur dan perencah megi tadi

panaskan sedikit minyak (macam wat telur dadar)... pastu masukkan ler campuran bahan² tadi

bila dah masak, palingkan yang sebelah lagi

dah siap pon... klu wat 2 biji telur lagi ok kot... bergantung pada saiz telur ayam tu

potong dan masukkan dalam tupperware... murtabak megi siap sedia untuk dibawa ke tempat keje

biasa hubby yang suka wat murtabak megi ni... dia tak taruk perencah megi... dia cuma masukkan garam dalam telur... tapi aku suka ada rasa² megi... bergantung pada selera masing²...

3 pengkritik hebat:

ena

akak tak penah buat. penah dengar tapi tak penah tgk! seriyes!

tiba2 rasa nak buat sekarang! haha

kuat btol pengaruh resepi dalam blog pada SAHM macam aku ekeke

rozilah

hehehe... senang jer ni... bahan2 pon simple jer... cuba ar kak...

MarDiah

ku suka letak mix vege, bwg etc.. mcm omellete