CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Wednesday, February 1, 2012

Ku pikir sebaliknya, tapi yang terjadi sebaliknya

ingatkan dah pindah keje ke tempat baru, boleh di kontrol napsu membeli...
ingatkan anak dah tinggal sama² akan berkurangan napsu makan ku...
ingatkan dah ada kawan (anak) boleh ku ajak pergi berjoging...

tapi...

bila dah pindah tempat keje baru, hujung minggu terpaksa keluar bersoping... 
dulu, masa rehat boleh membeli barang yang dihajati.. maklumlah keje bersebelahan dengan soping kompleks..
tapi sekarang, nak membeli barang keperluan kena tunggu hari cuti...
bila dah pergi ke tempat soping, terlupa ler diri seketika...
balik umah, menyesal terguna duit yang sepatutnya disimpan...

bila si anak dah tinggal sama², kurang ler makan sikit... maklum ler sibuk dengan anak...
tapi... aku makan makin banyak... si anak makan tak abis, si mommy mesti akan habiskan... sayang katanya...  orang dulu² kata jangan makan makanan anak yang tak habis... takot melawan cakap kita katanya... 
tapi, ku sayang makanan itu... ku habiskan jugak... 
makanya, berat badan semakin melonjak riang... dah berubah angka di hadapan... tergamam... nak salahkan siapa?

berjoging di hujung minggu bersama anak... seronok rasanya... tapi bila ku pikir, nanti banyak kerenah si anak... "mommy nak kencing"... terpaksa mencari public toilet di tengah jalan... giler... tak kuasa aku... "mommy, tak larat"... baik ku duduk di rumah jer... 

ku pikir berat ku akan berkurangan... tapi sebaliknyer berat aku bertambah² naik... baju muat, tapi kain semakin ketat... perbelanjaan semakin meningkat... tapi bukan ker tu semua diri sendiri yang salah?... nak menyelesaikan masalah kena tau puncanya... bila diri sendiri adalah punca, masalah menjadi semakin rumit... 
rumit bila diri sendiri susah dipujuk... 

renung² kan ler...


2 pengkritik hebat:

Siti

saya makin gemuk sebab penat dgn rutin harian.. bila penat kena la makan sebab nak tenaga kan... tp, herannya x juga kurus walau byk buat kerja..

herannya...herannya...

Jilah

sebab kat opis cuma duk kat kerusi... lagipon kita duk kat opis paling lama...