CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Thursday, February 16, 2012

Fatin Jiwa Kacau


dah masok bulan Februari... tapi budak ni masih jiwa kacau... kadang² pergi sekolah nangis... kadang² ceria tak terkata... kadang² masih menyebut "atin tak nak sekolah"... 

maklumlah... dari awal² lagi dah kata nak keje... sampai opis, dia ler yang akan punch kad mommy dia... dah tau punch kad nombor berapa... kalau boleh nak pas keje macam mommy dia jugak... "atin nak beli macam mommy tu... atin nak keje"... susah dia nak keluar masok opis agaknyer takder access kad... 

nak hantar budak ni ke sekolah kena naik 2 bas... bas pertama sampai ke opis... naik opis dulu simpan barang² yang membebankan... turun balik naik bas kedua untuk sampai ke sekolah... kalau ada bas terus dari rumah, takde ler aku singgah opis dulu... aku tak rasa naik bas tu membebankan... tapi merungsingkan sebab naik bas kena betul² bermain dengan masa... kalau salah masa, maka lewat ler sampai... 

tengahari babah atin amik hantar balik rumah... acu dia jaga memandangkan pengasuh terpaksa ikut suami dia pindah... padahal baru jer sebulan atin dijaga oleh pengasuh tu... nak buat camner... nak upah orang lain, susah sikit... budak Fatin tu susah nak sesuaikan diri dengan orang baru... pengasuh dulu tu pon sampai tepon aku sebab Fatin nangis macam orang kena histeria... 

see... dia cuma tau nak berkepit jer ngan aku... tu pasal dia nak ikut aku pegi keje... kat opis, kalau aku hilang sekejap pon, dia dah nangis... betapa takotnyer dia kalau aku tinggalkan dia... mungkin sebab dulu tinggal ngan atok nenek.... mommy balik pon sebulan sekali... kurang kasih sayang mommy agaknyer... kesian... bila dah tinggal ngan mommy maka kalau boleh mau dihabiskan setiap masa tu ngan mommy...

semuanya mommy... babah pon sama...