CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Monday, August 8, 2011

Minggu pertama berpuasa di kampung

korang janganlah mengharapkan sebarang gambo... sebab aku tak amik satu keping gambo pon... aku tumpang akak aku sebab nak jimat kos (aku x cukup duit la)... biasa la klu balik ikut akak aku, aku tak perlu kuarkan sesen pon... besh besh... 

sampai² kampung jer, nampak fatin menjerit keriangan... "mummy... mummy... mummy.." dia la yang paling seronok bila mummy dia balik... anak sorang... tapi dapat jupe pon sebulan sekali jer...soalan mula² yang dia tanya ..."mummy tak belikan pe² untuk atin ke?"... alahai... ciannyer... "mummy tak belikan pe² la sayang"...

sekejap jer pon ngan aku... bila dah ada kawan (anak akak aku), mana dia peduli sangat ngan mummy dia ni... cuma sekejap² jer cari mummy dia... "mummy... atin nak susu..." .."mummy... atin nak mandi"... "mummy... atin nak makan"... tu je la... selebihnyer main jer keje dia... 

tapi setiap kali cari aku... "mummy tak yah ler keje... atin nak ikut mummy"...

buka posa ari sabtu tu mak aku wat bubur... tak tau ler bubur pe... bubur lambok kot... atin lak suka... tapi memilih takmo sayor... jadi dapat skit je ler... yang selebihnyer tu aku makan ler... banyak sayor je pon berbanding bubur... trus atin cakap " taknak kawan mummy..."... la... apsal lak budak ni... aku tanya "kenapa atin taknak kawan mummy"... "atin taknak kawan mummy sebab mummy makan bubur banyak"... ceh, tu pon leh jadi isu ke?... lantak ko la atin... banyak lagi bubur dalam periuk tu...

kitorang balik lepas buka posa ari ahad... masa nak balik tu atin nangis sungguh²... "atin nak ikut mummy...waaaaa... atin nak ikut mummy.." tak sedey?... mesti ar sedey...  masa kete jalan tu dia masih nangis lagi... "nanti mummy balik lagi amik atin ek... kita naik kapal terbang sama²"... 

isk... ati masih sedey... lambatnyer la nak balik kampong lagi... 




2 pengkritik hebat:

YaYa

sabar yer kakak..
dugaan hidup semua tu...

Jilah

dugaan mendewasakan usia... huhuhu... umor dah nak masok 30 tapi perangai cam budak2 lagi ni...