CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Saturday, July 2, 2011

Dulu dan Sekarang

aku tak suka mengenang kisah² lama terutama kisah² yang menyedihkan dan menyakitkan ati... dulu aku tak keje... selalu tertekan... hidup aku hanya di dalam kepompong yang kecil... cewah berbasa basi lak... nampak jer mulot selalu senyum... tapi dalam ati takder sapa yang tau...

idop di perantauan... dengan pendapatan suami yang tak seberapa... ditambah lagi dengan anak yang masih kecik... pastu duk menumpang lak umah mentua... masa tu kebanyakan masa selalu diabiskan dekat rumah jer... nak jalan², dua tiga bulan lom tentu dapat... klu dapat pon cuma pegi klinik jer... masa tu macam katak bawah tempurung ... hal² luar tak banyak yang aku tau (kan aku dah cakap aku tak suka tengok tv)...

ada gak mohon keje masa tu... tu pon puas pujuk hubby cakap nak keje... memang aku dapat keje... tapi ada shift... jadi terpaksa kensel... lagi pon takde orang leh jaga anak aku masa tu...


masa aku dapat tau yang aku dapat keje gomen dulu, (tima kasih pada kakak ipar aku yang tolong mohonkan keje kat SPA)... hepi sangat masa tu... surat mengatakan yang aku kena lapor diri kat Putrajaya (huhuuhu macam mana ler rupa Putrajaya - kata aku masa tu)...


ye... aku terbang gak ke semenanjung.. (tima kasih ler kepada mentua yang sudi support semua duit belanja dan juga kakak ipar aku untuk tambang kapal terbang)

dulu²

maka bermula ler perjalanan baru dalam idop aku... cari umah, cari kat ner Putrajaya tu, cari barang² keperluan umah... masa tu aku rasa seperti diLAHIRkan kembali... thanks to hubby sebab sentiasa berada disisi... terima kasih gak kepada mak ngan abah sebab sanggup jaga Fatin (buah hati pengarang jantung) sehingga ke hari ni...

semenjak dah keje, aku mula mengenali alam pekerjaan... aku mula keluar dari tempurung yang selama ni membelenggu idop aku... ada kawan² untuk bergosip (hehehe... gosip hanya aktiviti sampingan)... ilmu idop semakin bertambah... alhamdulillah... aku bersyukur sangat²... perasaan yang tak menentu dulu dah takder... idop aku lebih hepi sekarang... bukti kehepian tu boleh dilihat dengan pertambahan lemak² pada aku ngan hubby...

itulah KELAHIRAN idop aku yang baru...

terkini



barang yang lepas jangan dikenang

walau apa pun yang telah berlaku, hidup harus diteruskan

jangan sekali-kali kita berputus asa dengan apa yang telah ditakdirkan

USAHA, TAWAKAL dan DOA adalah jawapan




"Entry ini ditulis untuk cabaran #1 iPad MySuperKids yang direviu oleh Amyz"



6 pengkritik hebat:

YaYa

allah sentiasa membantu hamba nya yg sabar n kuat berusaha mcm akakk...
dont give up k...

Jilah

tq dik...

Mommy Fara

saya terharu baca entri awak nie. semoga kita yg menumpang di bumi ciptaan Allah nie sentiase kenal erti ape itu kesyukuran!

Good Luck kawan (utk kita semua dlm kumpulan D jugak), semoga kita terus ke peringkat berikutnya. Chaiyok kumpulan D!

Syigim

seronok baca entri ni. alhamdulillah dgn kehidupan yg Allah berikan. :)

good luck ye!

Jilah

thanks fara n syigim... good luck jugak...

nur

SEMUA ORANG AKAN ADA SAAT DOWN SAAT UP.. HIDUP BAK RODA..
GOOD LUCK.