CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Saturday, July 31, 2010

Catatan Seorang Aku . . . Part I

Dulu teringin ada komputer
Bila dah ada, kan best kalau ada internet

Eh, kalau dapat beli laptop lagi bagus... boleh bawak jalan-jalan
Sekarang laptop dah ada, internet pun dah ada

Tapi, masih belum puas

Dulu teringin nak kerja
Bila dah kerja, rasa nak berhenti pula

Bersyukurlah dengan rezeki yang diterima

Dulu nak hidup sendiri
Nak belajar berdikari

Nah, sekarang dah ada kehidupan sendiri

Tapi, tau ke nak hidup nanti?

Dulu nak beli TV

Bila dah ada TV, kan best kalau ada plasma TV

Haih.... masih belum tau bersyukur

Dulu nak handphone kaler, ada kamera

Bila dah dapat, nak yang lebih canggih pula

Teknologi kan semakin lama semakin maju

Nak ikut peredaran zaman konon

Tak sedar yang diri tu tak mampu

Pelik, kata tak cukup makan
Sedangkan badan kembang macam terlebih makan

Hairan, kata tak mampu
Handphone canggih, laptop berinternet, astro dilanggan,
TV besar, motor baru

Tapi anak jauh ditinggalkan

Alasan?...
Tak mampu... Patutkah begitu?


Jawapan.... hanya Tuhan yang tau!

1 pengkritik hebat:

stokinbusuk

mana ada manusia yang sempurna kak.... kita diberi akal dan nafsu... sayapun kadang2 tak pernah berpuas hati dengan apa yg ada... kita ni masih lagi mencari hidup yang lebih sempurna.. saya faham perasaan akak... sayapun begitu juga...