CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Tuesday, July 27, 2010

Bercuti di atas motor

Khamis... aku amik cuti 2 hari... campur sabtu ahad dah jadi 4 hari... kamis tu aku ingat nak gi CIMB wat akaun... senang skit laki aku nak bg duit gaji die kat aku kan... kikikiki...

hubby amik cuti jumaat, sabtu, ahad... disebabkan surat modenas tu, die pon suka2 ati amik cuti kamis gak... dah ler tak tau jalan, pakai redah jer gi Banting semata2 nak servis motor percuma... maklumlah nak balik kampong merempit... jadi motor mesti diservis sepenuhnya...

sampai2 jer dah kena beratur panjang... so, lama ler melepak kat situ... pas siap trus gi KL semata2 nak cari bluebear... dah ler matahari tengah tegak atas kepala... tak pasal2 jadi kuda belang... on da way gi KL ujan la plak... nak benti takder tempat teduh pon... redah je ler... tawakal... aku duk blakang takder ar basah sgt... hubby yang duk depan tu lencun dah... ekekekek.... padan muka....

pergi celcom kat jalan semarak... maaf cik, bluebear dah abis kul 1.00 td... arggghhh... tadi tepon kata ada lagi... ko tak nampak aku basah2 ni... huh... dia suh aku cari kat celcom jalan pekeliling... sib baik kat jalan pekeliling tu banyak lagi beruang2 biru... kena beratur lagi... dah ler aircond kuat... sejuk weh... dah ler tengah basah, ditambah lagi dengan aircond, rasa nak beku jer...

setel amik bear, trus gi makan.... pas makan trus balik umah... tak sempat nak wat akaun... kempunan aku nak wat CIMB... ampeh... montot pon sakit...

Jumaat..... pergi modenas kat subang... tapi tak jumpa pon modenasnyer... sampai kat subang, orang modenas tu baru nak jawap tepon... dia kata spare part kaler oren takder, kena order dulu... huh... kenapa semlm tak jawab tepon?... nak jer aku sekeh orang modenas tuh... grrrrr... hangin tul... last2 trus balik kampong jer.... montot memang dan penat giler... semalam seharian atas motor... hari ni kena jalan jauh lagi... oh tidakkkkkkkk (bak kata fatin)... sampai kampong lebih kurang kul 3 lebih... naik kematu dah montot aku...

Sabtu.... rehat jap dari merempit... tapi bawak gak fatin jalan2 naik motor... bagi bluebear kat fatin... dia punya ler suka... tengok anak aku tu, tak gak tinggi2... banyak cakap lak tu... membebel jer... "atin nakal tak?" aku tanya..... " tak, atin tak nakal pon".... atin jawab... pandai lak jawab... ye la tu tak nakal...

Ahad.... pagi2 balik kampong kat segamat lak.... ada kenduri arwah... anak aku pagi2 dah naik kete ngan atuk nenek dia... aku follow kemudian... klu ikutkan ati nak jer aku naik kete... tapi hubby suh teman naik motor... takut sesat... ceh, follow je la dari blakang... tu pon nak manja2 lg...

tak tolong pe2 pon kat situ... tolong makan jer... siap tapau lauk lagi bawak balik... seblom orang datang umah untuk kenduri, aku ngan hubby blah dulu... takut sampai umah lewat malam klu lambat bertolak... kali ni balik ikut tangkak lak... nak ikut gemas tak tau jalan... matahari tengah panas terik tu la aku merempit... tambah ler lagi belang2 aku... ikut tangkak rasa macam lagi jauh jer... setiap hentian kitorang berhenti.... montot aku dah tak tahan dah... dah berapa hari asyik duk atas motor jer... giler ah...

aku ngecek2 hubby suh beli kete... hubby kata amik lesen dulu... hehehe... tak nyabo2... "klu ayg dapat bonus nanti ayg amik la lesen"... bila masa aku nak dapat bonusnyer cik abang oiii...... huh...

sampai umah pon ari dah gelap... lupa lak beras kat umah dah abis... ari lak ujan... nyesal tak tapau nasi sekali... last2 wat lempeng makan ngan lauk pauk tu... sib baik ler ada tepung...

montot manyak sakit wooo... cukup2 la tu balik naik motor... naik bas lagi bagus...

0 pengkritik hebat: