CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Friday, December 14, 2012

Blackberry Curve 9320

orang tengah sebok ngan iphone & samsung, tapi aku sebok cari blakcberry... kenapa?... ada ler sebabnyer... 

hampir 2 minggu dah aku pakai blackberry ni... aku beli second jer dengan menggadaikan samsung w aku... sayang memang sayang... skrin besar berbanding blackberry dan touch screen... 

setakat ni, takder problem la pakai bb ni... dan aku sangat suka sebenarnyer ngan bb aku ni... bentuk 'comey'... senang nak bawak ke hulu ke hilir... bateri ok la... klu guna internet, banyak gak makan bateri... hp lain pon sama gak kan...

sebelom beli bb, terpaksa jual samsung w sebab nak wat modal beli bb... hubby berjaya jual 'w' dekat mudah dengan harga RM550... ok la tu... masa tu, hari sabtu... dan aku takder hp nak guna... so, untuk sementara waktu, aku pakai la hubby punya note... bukan aku tak suka note, tapi saiznyer yang besar, wat aku tak selesa nak mengusung note tu untuk bawak berjalan... hubby kata amik la note tu... 

aku duk berkira² sebab nak jugak bb... so, ahad tu, hubby ajak cari hp kat warta... maklumlah kemahuan mak buyung kenalah ditunaikan.... ahaks... aku cakap nak bb curve 9320... sebab aku dah lama survey hp tu... yang lain aku tak nak... harga mesti dalam range RM500 jer... ceh ngengada jer kan... dah sah² curve 9320 tu keluaran tahun ni, kompem ler mahal kan... aku tak peduli, aku nak gak...

abis jer round warta tu, takder satu pon bb yang sangkut... mula la wat muka sedey... hubby pujuk cari kat kedai hp kat area luar warta... then, kat satu kedai hp tu, ada ler jugak curve 9320 tapi 2nd... harga RM450... hubby mintak kurang... tapi orang tu kata takleh tapi dia leh bagi mmc 8gb... aku suh cek hp tu ok ke tak?... so, bila semua dah setuju maka jadi ler milik aku bb tu.... yahoo... 2nd pon 2nd la... 

balik umah terus apply BIS... yes, bb jer ada BIS... aku nih pengguna setia CELCOM... jadi bila guna mobile internet mahal ler skit klu guna celcom tu... tapi klu BIS berbaloi la skit... 

kenapa tak guna maxis atau digi?... sebab kat kampong aku cuma celcom jer yang paling bagus... lagipon celcom perintis kat kampong aku... walaupon kadang² celcom wat hal gak kan... tapi aku masih setia... ahaks... 

so far, aku tersangat suka guna bb ni... tak menyesal beli... hadiah mak buyung kepada diri sendiri...  kira termasok jugak la dalam senarai persiapan menyambut orang baru... ekekekeke....