CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Sunday, February 17, 2013

Ahli baru

Alhamdulillah pada tanggal 20 Disember 2012 jam 4.04 pagi aku telah selamat melahirkan seorang baby girl seberat 3.16kg... kelahiran adalah secara normal... tak dapat nak kongsi gambar baby sebab malas nak amik gambar kat handpon... lain kali jer ek... nama baby Fatin gak... hehehe... FATIN INSYIRAH... 

syukur sangat sebab sakit kali ni tak lama sangat berbanding Fatin dulu... semuanya berjalan dengan lancar... pada 19 Disember 2012, aku ada appointment untuk check up macam biasa... hari tu memang rasa perot asyik mengeras... tapi aku tak syak apa²... aku suruh hubby hantar pegi klinik memandangkan rasa macam tak larat sangat nak naik bas... pada waktu yang sama aku tengah bz uruskan lawatan menteri ke kelantan... huhuhuhu... buat surat, pinda surat, faks surat, kompemkan kehadiran...memang dalam keadaan stress masa tu... tapi ramai yang membantu... terima kasih yer korang... 

so, kat klinik check up macam biasa... hubby tunggu untuk hantar balik ke rumah... alang² dah dekat rumah, dia pon sangkut tak pegi keje balik... malam tu, masa tengok BERSAMAMU baru aku perasan yang perot aku asyik mengeras lain macam... makin lama makin kuat rasa... aku ingat leh tahan ler... so, aku jalan² ler keliling ruang tamu... pastu rasa macam tak tahan, cakap kat hubby... hubby cuba tenteramkan aku, tapi dia kena marah balik... hahahaha... 

last² aku kata jom pegi hospital... hubby ajak naik motor... tak sanggup aku... kang klu sakit, aku terjun lak... maka hubby tepon teksi... disebabkan dah midnight, teksi susah lak nak dapat... tapi nasib baik tak lama sangat nak tunggu... on the way ke hospital tu, pakcik teksi tu bawak macam aku dah nak beranak dalam teksi dia... sampai kat hospital aku bernasib baik lagi sebab tak kena reject ke hospital lain... lega la skit... masa tengah cek² tu, doktor tu cakap nak hantar aku kat presint 8 (pusat bersalin berisiko rendah 1malaysia) sebab aku takder masalah pe²... tapi disebabkan dorang tunggu graf baby tu cantik, maka aku takleh tahan dah... aku cakap kat nurse aku memang tak tahan dah, rasa nak beranak jer rasa... klu boleh time tu aku rasa nak teran jer...

doktor takot tak sempat sampai presint 8, so aku beranak kat situ jer... masa kat labour room... hahaha... aku tak tau pon tempat tu labour room sebab sebelum ni aku bersalin kat sabah, labour room dia lain skit... aku ingat dorang nak wat ujian kat aku... pastuh dorang panggil hubby suh masuk... ekekeke... first time hubby tengok aku meneran masa bersalin ... masa Fatin dulu 2 kali teran jer dah terkeluar... yang ni lak banyak kali teran tak keluar²... masa tuh duk pikir cepat ler keluar nak oi.... tak lama juga la baby keluar... bila dah keluar tu lega giler... 

masa dorang rehatkan aku, tido pon sekejap² jer... sebab aku asyik mimpi kena jolok kat bawah... hahahaha... maklumlah kat bawah tu sakit lagi... kena jahit....sampai ler petang aku duk labour room sebab wad penoh... petang tu dorang transfer aku ke presint 8... 

kat presint 8 tu dapat bilik sorang²... macam duk wad first class lak... ahaks... tapi malam tu memang tak dapat tido la sebab anak aku asyik nak mengempeng jer... nurse² kat situ pon baik²... keesokan harinya baru leh balik... tu pon selepas doktor jolok lagi kat bawah untuk cek...  petang tu jugak aku balik kampong... terima kasih kepada semua kawan² yang datang melawat dan memberi sumbangan untuk my newborn baby...




0 pengkritik hebat: