CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Friday, April 13, 2012

Apam Beras

Ahaks... ni ler first time nak wat kuih... dah lama dah wat apam ni sebenarnya... tapi baru jer skang nak tayang...

 10 ketul jer yang leh muat dalam tempat kukus ku ini (kukus guna rice cooker jer)

 ni bukan hasil yang pertama... ni adalah hasil bila dah malas nak tunggu bekas acuan tu sejuk... daku ada satu dozen jer acuan tu...

 ni bekal untuk dibawa ke opis

ni bekal untuk hubby bawak pegi tempat keje dia... bukan ni jer... ada lagi... apam dia bawak lagi banyak dari yang aku bawak...

Dapat resepi dari mak aku... dia buat apam ni hantar kat jiran sebelah untuk dijual... mak aku skang dah jual kuih (sampingan jer)...bapak aku tukang cari resepi kat internet, mak aku tukang praktiskan resepi.... ekekeke.... so, bapak aku kira merangkap tukang rasa juga... klu kureng skit rasa dia, leh la alter skit2 kan...

Masa aku buat apam ni hari tu banyak bahan yang kurang... tepung beras tak cukup sukatan... gula pon kurang... ahaks... pedulik hapa aku... janji dapat main masak²... dan lagi satu... kelapa parut pon takder.... hahaha... nasib la...





2 pengkritik hebat:

Siti

lar.. kak jilah ker yg buat? xmo mengaku lak dia.. bawka la lagi..tp harus ada kelapa parutnya... =D

Wadah Impian

hehehe... insyaallah nanti saya bawak lagi... klu rajin...