CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Thursday, March 1, 2012

Maafkan Daku

Dulu²

memang aku seorang yang sangat pendiam... tapi bila masuk asrama, aku belajar 'bercakap'... belajar bergaul dengan kawan²... selalu gak terpikir kenapa diri sangat takut nak bercakap... malu?.. takut?... atau malas nak pikir untuk bercakap?... kadang² teringin jadi seperti orang lain... pernah gak terpikir yang diri ni tidak diperlukan... rasa macam kalau tak wujud, tak menjejaskan keadaan pon...

Sekarang

sekarang pon masih pendiam... bercakap pon waktu² tertentu... tapi ada kalanya mulut tak pandai nak diam dan berkata yang bukan²... sebab kadang² mulut cakap tak pikir hati orang lain... ya Allah... syukur sebenarnya aku dijadikan seorang yang pendiam...  itulah hikmah disebaliknya... dan sekarang, diri rasa diperlukan... siapa?... suami dan anak memerlukan aku... 

Semasa

entah kenapa sejak akhir² ni emosi sangat tak stabil... hati mudah sangat terguris... sedangkan aku ler manusia paling 'blur' sebelom  ni... kurang perasaan... tapi skang, semuanya... isk susah nak diungkapkan dengan kata²...

perkara yang remeh disalah tafsirkan... perkara yang penting diremehkan... bermasam muka berperangai keanak-anakan...  

buat kawan² yang terasa maafkan lah daku... daku hanya manusia biasa... 


0 pengkritik hebat: