CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Tuesday, March 22, 2011

Diet ke tak ni?

berat dah turun 2kg... macam tipu jer... otak duk cakap "ko tu kurang air... bukan lemak² ko yang berkurangan".... isk... ati lak cakap " tul la tu... berat dah kurang... lemak² dah susut skit"... isk... masih tak percaya...

makan still macam biasa... mula² dulu memang ar sekat makanan yang berminyak, bergoreng... nasi pon amik skit jer... tapi skang macam malas... sebab setiap kali aku makan, rasa tak puas... rasa something kurang... dulu ada gak joging² manja dalam umah... 20 minit pon jadi ar... tapi skang?... tak kose dah... walaupon tiap² ari balik keje kena menapak dengan mendaki bukit... tapi ati aku cakap " tu bukan satu exercise... tapi satu kebiasaan..."

baju² still tak rasa longgar... badan lom rasa ringan... isk...

Formula:

kalori yang diambil > kalori yang digunakan = lemak² akan menempel dengan gembiranya

kalori yang diambil < kalori yang digunakan = tenaga x cukup, jadi lemak akan digunakan

** tapi klu kita diet dengan x makan, leh menyebabkan metabolisme turun... jadi berat pon susah nak turun...

*** ni apa yang aku baca ler... apa yang penting adalah nafsu kita... pandai² la kontrol nafsu makan tu... klu ikut nafsu, memang nak makan macam²... mental pon kena pikir positif...

kesimpulannyer : marilah diet untuk kesihatan dan juga supaya baju² lama leh dipakai kembali...

motif *** maaf lah klu tak paham... aku suka wat entry orang tak paham...




5 pengkritik hebat:

SAIPUL NIZAM

glah berat sata turun 10 kg tp byk lg nk turunkan hohoho sgt lmbt kadarnya...

Jilah

kak ti,

awat hang guna laki hang punya google?... kak ti lain situasi...bf memang ar turun berat badan... daku lain...

eo pun dah turun berat tau...

Yatie Ahmad

ehhh xperasan pulak hahaha...eo???? naper

Jilah

eo pon diet... dia nyer doc dah marah...

Awangku Johan

salam ziarah dan salam perkenalan dari saya.. izinkan saya follow blog awak ek.. oleh itu, mai la singgah ke blog saya.. kalau suka follow ya.. thanks