CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Tuesday, March 30, 2010

MaLam SemaLam PunYa ceRiTa

Malam semalam aku ngan hubby makan roti telur jer.... tu pon atas persetujuan hubby gak... sebelum aku wat roti telur, kena masak bekal untuk hubby pada keesokkannya harinya dulu... apa lagi masak ayam kicap la... tiap2 hari bawak bekal ayam kicap... tak boring ke?... hehehe... aku pon malas nak masak benda lain... dah yang ada pon cuma ayam jer... kadang2 masak kuning... tapi hubby lebih suka masak kicap... kicap kat umah aku pon kejap jer abis...

ayam kicap yang sedang dimasak

err... lesung batu untuk menghancurkan bahan2 menumis ye puan2...

sementara menunggu ayam aku masak, maka aku pon menyediakan bahan2 untuk wat roti telur... amik 2 biji telur ayam... pukul telur tersebut sehingga sebati... takyah letak garam pon takpe... aku tak suka masin2...

roti tu aku kerat 4... jadi kecik2 macam gambar di bawah... nampak comel skit...masa minyak dah panas, celupkan roti ke dalam telur dan goreng sehingga ler masak... tak susah pon kan...

bahan2 yang diperlukan

roti telur yang sedang digoreng

Gambo yang dah siap di masak tak dapat disiarkan kerana aku lupa nak snap... ada orang suka goreng minyak skit, dan ada yang suka goreng minyak ala2 seperti gambar di atas...

hubby suka makan roti telur ni ngan susu pekat... yek... tak lalu aku makan ngan susu... aku makan macam tu jer... oooo gardenia... sungguh enak di makan begitu saja.... errr... satu set ngan air milo ek... macam breakfast jer.... huhuhu... memang aku suka breakfast di malam hari...

note: ayam kicap tu bukan untuk dimakan waktu dinner... tapi untuk bekal hubby pergi kerja esok harinya... banyak kan lauk die?... biar die membesar dengan cepat... wakakakaka...

0 pengkritik hebat: