CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Friday, May 17, 2013

Jom Kita Mengundi

Ni lagi satu cerita basi... takperlah sekadar nak berkongsi... sepatutnya ni kali ke-3 aku mengundi... tapi kali pertama tak daftar... kali ke-2 takder duit nak balik... masa tu kat Sabah... dan kali ke-3 ni baru dapat mengundi... 

Abang aku amik kitorang (aku ngan kakak aku)... dia balik umah mentua hantar bini dia dulu... pastu amik kitorang adik-beradik balik kg... aku ngan kakak aku tong² la duit minyak ngn tol... 

Excited nak mengundi, pagi² kul 7.30 dah beransur pegi sekolah (tempat mengundi)... abah aku la suh cepat² sebab kitorang nak balik pada hari tersebut gak... jadi takot orang ramai... kitorang antara orang yang paling awal sampai... tapi pukul 8 baru dorang bukak pintu pagar...

Pintu pagar bukak jer, semua orang serbu kaunter semakan... adeh... serabut... dorang ni tak pandai beratur gamaknyer... lepas dapat nombor, terus pegi ke saluran masing²... mak ngan abah aku saluran 1... abang ngan kakak aku saluran 4... aku jer takder geng saluran 5... kira saluran 5 ni untuk orang muda² ler... hehehe...

Ada la gak terserempak ngan kawan sekolah rendah... sorang jer... yang lain tak nampak pon... eh, Fatin ngan Syirah aku tinggalkan kat rumah... suh adik aku yang bongsu tu jaga... abis mengundi tu baru aku mandikan Syirah... kesian, tak biasa mandi lambat... berlengas badan kot... marah²... 

Lepas Zohor baru kitorang bertolak balik ke rumah masing²... on the way balik punya la jem jalan kat Kuala Pilah... stress aku... orang yang drive lagi ler stress kan... si Fatin lak tetengah jem tu sibuk la nak berak... perot aku pon memulas gak tapi leh bertahan lagi... hehehe...

Sampai kat Ulu Bendul baru ler masing² melepaskan hajat terpendam... kul 6.30 baru sampai rumah kakak aku... untuk jimat masa abang aku, maka kakak aku tawar diri untuk hantar aku... so, abang aku leh terus balik umah mentua dia amik bini ngan anak² untuk balik Kuantan lak... abang aku ler yang jauh perjalanannyer... kihkihkih... terima kasih ler bebanyak yer... 

ni je ler gambar yang sempat aku amik



0 pengkritik hebat: