CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Friday, October 5, 2012

Trimester ke-3

Alhamdulillah... kandungan dah masok 7 bulan... dah masok trimester ke-3... hari due pon dah semakin hampir... dup dap dup dap gak la... sebab teringat time sakit anak sulung dulu... huhuhu.... takot, nervous, semua pon ada... tak sabar pon ada... 

hari rabu lepas kena buat MGTT (modified glucose tolerance test)... kena posa malam sebelumnya kul 10... posa takleh makan takleh minum jer... korek idung leh lagi... ekekeke... sok paginyer kena g klinik amik darah... pastuh minum air gula... then lepas 2 jam amik darah lagi... aku tak suka bab amik darah tuh... minum air gula boleh diterima lagi sebab ada rasa ribena... dia letak perisa ribena kot... pregnant kali nih banyak kena derma darah... ekekeke....

aku paksa Fatin ponteng skolah untuk teman pegi klinik... hehehe... dia pon pasrah jer... hari tu ingat nak time off sekejap jer... tapi memandangkan kena tunggu lama sangat, aku terus cuti... huhuhu... lagipon aku pegi klinik jalan kaki jer sebab takder bas yang terus pegi klinik tu... pasrah je la... nak suruh hubby hantar pon tak sempat... 

pregnant kali  nih aku banyak berjalan... yer la nak hantar budak Fatin tuh pegi skolah... babah dia kata skang ada roll call setiap pagi so, susah ler dia nak tolong hantarkan... eleh, selama ni memang aku jer yang hantar dia pegi skolah... naik turun bas... tapi semenjak perot dah semakin buncit ni, jalan pon slow... cepat penat... simpati la skit kan... tak kesian ke kat bini nan jelita ni... naik turun bas, lintas jalan pimpin anak sambil pegang perot setiap kali rasa sakit, jalan terkengkang²... balik opis lak kena jemput anak lagi... semput tau... nurse dah suh aku rehat sebab kaki bengkak sangat... camner ler aku nak rehat... barang baby pon tak prepare lagi ni tau... senarai barang nak beli dah siap lama dah... haih...

aku cakap hadiah bersalin nak kete sebijik... hmmm... walaupon tu cuma harapan kosong jer... tapi ku mintak gak... fedulik hapa kan... Fatin pon selalu hapal dialog "babah.... atin nak beli kete myvi warna oren"... hahahaa... aku ler yang ajar... tapi sepatah haram tak pernah pon dia cakap kat babah dia... mana tau ada rezeki kan...  mana ler tau kan... ekekeke... aku nih berangan jer lebih... padahal lesen pon takder... 

sebelom nih aku ada pegi klinik swasta... Poliklinik An Nur kat presint 15... sebab aku nak tau sangat² gender baby... padahal anak sulung dulu surprise jer... hehehe... nak tau tak doktor cakap pe?... dia kata 90% adalah gegel... Fatin punya la hepi... time tu gak dia ajak pi beli baju gaun untuk adik dia... memang dia nak adik pompuan pon supaya leh main masak² ngan dia nanti... 

kekadang tuh Fatin duk cakap² kat perot aku... ntah hape yang dia borak ngan adik dia tah... sukati kome ler... nanti adik dah kuar jangan lak gado²...

kesimpulannyer... excited nak sambut orang baru... mahap le yer gambo takder... jupe lagi di lain entry... ahaks...















0 pengkritik hebat: