CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Saturday, October 16, 2010

Impian 2010

pejam celik... pejam celik... kejap jer dah nak sampai ujung tahun...

impian² 2010 aku pon lom lagi tercapai... mungkin aku tak bersungguh kot... 2010 masih ada lagi 2 bulan lebih... isk.... impian² aku lak klu ada duit, baru ler leh tercapai...

asyik² duit... kadang² cemburu tengok kawan² sekolah semuanya berkerjaya tinggi... bergaji besar... apa yang diinginkan semua tercapai... pasangan masing² pon tak kurang hebatnya... tapi aku?... gaji ciput... pangkat?... mana ada pangkat pon... haih..

tapi bila difikirkan balik... walaupon gaji aku skit, keje aku pon tak banyak, tak stress... pegi keje senang... tambang pegi 50 sen... balik lak 50 sen lagi... aku tak perlu nak pergi meeting yang kejap² kena pegi utara, kejap2 kena pegi selatan, timur, barat dan sebagainya...

kete takder... cuma ada motor... tu pon hubby yang pakai... jadi aku takyah nak pikir jalan jem ke, duit minyak takder ke... balik kampong leh naik bas... cuma naik bas terikat dengan masa berjadual... tapi tak perlu nak pikir duit tol kan?...

kadang² kita cemburu dengan orang tu... tapi kita tak sedar yang orang tu sangat mencemburui diri kita... mungkin hidup tak mewah... tapi lom sampai tahap kebulur...

mungkin ada yang mengata... kenapa biarkan anak tinggal berjauhan... sedangkan kami berdua bekerja... aku pon bukan suka² ati nak biarkan anak aku duk jauh²... tapi aku yakin anak aku sangat bahagia tinggal dengan atuk nenek dia... lagipon, duit masih penyebabnya... masalah masih dalam kajian....

mungkin pasangan aku tak sehebat kawan² aku... tapi aku masih bahagia... sedangkan ada di antaranya yang masih belom berumahtangga... ada yang asyik bercinta tanpa berpenghujung... ada juga yang sampai berpecah belah... dunia oh dunia...

kesimpulannya... walaupon kita rasa diri kita susah, dan kita melihat orang lain hidup senang, tapi yang tersembunyi tetap ada... mungkin yang sebenarnya adalah sebaliknya... korang paham tak ayat aku ni?...

maafkan aku klu intipati lari dari topik di atas... ahaks...

2 pengkritik hebat:

liana

syukur lah Geelah,,,,semua org ada dugaanNya,,,macam saya,,,sampai skarang jodoh belum sampai...

Jilah

tu la pasal... setiap kali aku rasa susah... aku mesti pikir ada lagi yang lebih susah dari aku... harap² ko jumpa jodoh ko secepat mungkin...