CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Wednesday, February 3, 2010

Misi bermotosikal ke kampong

Just nak citer pasal misi balik kampong dengan menaiki kenderaan 2 roda... perjalanan bermula pada hari sabtu jam 8.00 pagi... cadang ingat nak bertolak kul 7... tapi paham2 je ler klu ari cuti tu... sebenarnya dah bangun awal... nak bersiap tu yang lambat... kena pastikan bekalan semua mencukupi... sebelum jalan, isi minyak kat petronas 9D dulu... isi RM3 jer... tu pon dah full tank... pas isi minyak, perjalanan pon bermula...

masuk highway ikut tol UPM menuju ke arah Johor Bahru (berdasarkan sign board ye tuan2 dan puan2)... hubby tak tau jalan... so aku ni sebagai penunjuk jalan ar... huhuhu... tu pon main hentam jer... kat highway lebih kurang sejam jer.... pastu kuar ikut tol seremban-senawang... disebabkan naik motor, maka kitorang leh guna highway secara percuma... sebelum sampai bukit putus, isi minyak lagi RM3.... then proceed ler sampai kuala pilah... oh ye, bukit putus tu jalan lama... kitorang ikut jalan baru yang dah lama siap... jalan yang lebih selamat dan luas...

melindungi mata dari panas terik

di antara kuala pilah dan batu kikir, kitorang singgah minum and isi perot dengan apa yang ada... masa tu baru kul 9 lebih... so, masih awal... kat kedai tu pon tak banyak lagi makanan... aku makan nasi lemak ngan teh tarik... tapi ampeh tul... nasi lemak masin, tak sedap langsung (sedap lagi nasi lemak pokcik)... tapi aku abiskan gak... rugi beb... hubby amik hotdog dan dia kata sedap... ceh, klu aku tau takde nyer aku amik nasi lemak tu.... tapi aku sentiasa tak tahan dengan godaan nasi lemak... huhuhu...

helmet aku (dah buruk dah)

proceed lagi sampai ler Jempol... minyak dah kurang 3 bar... tapi hubby gelabah... rileks ar beb... aku kata ada stesen minyak tak jauh lagi... rupa2 nya caltex... hentam je la... hubby isi jer... takut tak cukup nanti.... pastuh melintas di Palong (dah hampir dah tu).... terus lagi sampai ler aku ternampak kedai Pak Lah (bukan ex PM tu tau)... yahoo.... aku suh hubby belok ke simpang masuk keratong 2... yeaaaaa dah masok kawasan keratong.... sebelom sampai umah tu, hujan dah mula nak turun.... tapi setitik 2 je ler... akhirnya aku nampak juga bumbung umah... berjaya akhirnya sampai.... rasa hepi sangat masa tu... lebih kurang kul 11.30 pagi masa ketibaan.... tapi pinggang aku punya ler lenguh... lutut pon sama gak... tu lom balik Putrajaya lak... adeih...

bertolak balik ke Putrajaya pada hari Ahad jam 4 ptg... supposed to be hari isnin pagi... tapi hubby tiba2 tak dapat nak masok keje isnin tengah hari... nak tak nak petang tu terpaksa balik gak... sedey tul aku... tengok muka fatin pon masam jer masa aku siap2 nak balik... dalam ati aku dah menangis dah... tapi muka still maintain and ketawa2.... bila aku cakap kat Fatin yang babah nak keje, dia pon macam paham.... alahai... isk... sob...sob...

on da way balik takder pe2 yang best pon.... cuma singgah kat giant senawang jap semata2 nak tengok ikan naga (dragon fish)... beso tu... pastu trus continue perjalanan.. then hubby salah masuk simpang... sakit nyer ati aku... sepatotnya masuk simpang upm.... tapi dia masuk simpang ke sepang... rasa macam bertambah jauh perjalanan...dah ar lenguh, sakit otot2 lutut dan pinggang lagi... huhuhuhu... geram tul... tu ar telinga bersumbat...

tak ingat lak sampai umah kul berapa.... dalam kul 8 lebih rasanya... lebih lama dari perjalanan ke kampong... yang penting kitorang selamat pergi dan balik... misi selesai....!!!!


0 pengkritik hebat: