CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Wednesday, August 1, 2012

Dugaan di bulan Ramadhan

huhuhuhu.... awal² posa lagi aku dah cuti seminggu... ni semua gara² denggi... aku pon tak tau mana leh dapat virus nih... tapi memang kawasan rumah aku pon memang dah pernah ada kes denggi... mula² hubby yang demam... lepas tuh fatin lak kena... tapi fatin demam sehari jer dan bukan denggi... alhamdulillah... tapi lepas tuh aku lak demam...

kejap sejuk, kejap panas... bila sejuk menggigil² satu badan....seksanya.... dah ler tengah pregnant... makan minum semua tak lalu... makan skit muntah... minum skit pon muntah... risau gak bila takder khasiat yang masok dalam badan... kesian kat baby... bila dah laki bini sakit, maka anak aku kurang mendapat perhatian... kesian, terbiar jer budak fatin tuh... 

hubby amik darah kali ketiga terus kena angkut pegi hospital naik ambulans... aku pon kena cek darah pada hari tersebut... dari klinik naik bas pegi hospital... masa tuh dah bertakung dah air mata... motor hubby pon tinggal kat klinik jer masa tuh... 

kat hospital aku tepon mak aku... nak mengadu la kononnya... rupa² nya petang tuh bapak aku tepon cakap nak datang... syukurrrr alhamdulillah... aku ingat hubby kena masuk air jer... lepas masok air, kena tahan wad lak... adeh... maka aku 2 beranak balik ler semula ke rumah... aku dah ler tak larat nak berjalan... sakit abdomen sebab asyik muntah... badan pon lemah sebab takder sumber tenaga...

malam tuh bapak aku amik motor hubby kat klinik bawak balik umah... dia ngan abg ipar aku ler yang pegi...  besok petang hubby dah leh kuar wad... dia dapat mc sebelas hari tapi still kena datang hospital untuk follow up... aku cuma dapat mc setiap kali pegi amik darah jer... total kena amik darah 6 kali... memang dah takder tempat nak cucuk dah kat tangan... aku EL 2 hari... MC 4 hari... memang seminggu tak masok opis... 

mak ngan bapak aku datang 2 hari jer... dorang pon banyak keje lagi kat kampung... bapak aku angkut sekali budak fatin tuh balik kampung... aku pon pasrah jer sebab tak larat sangat²... makanya fatin cuti sekolah sebulan... aku pon dah bagi tau ngan cikgu sekolah dia & pengasuh... huhuhuhu... seronok ler budak fatin tuh duk kampung.... lagipon tiap² hari dia cakap nak balik kampung sebab rindu kat nenek dia... hah amik ko cuti sebulan... memang termakbul la doa ko nak...

minggu ni baru start keje... alhamdulillah dah sihat... badan dah kembali bertenaga... makan pon dah berselera... lagi satu minggu ni baru aku start posa.... huhuhuhu... tak dapat nak posa penuh tahun ni... lagipon tahun ni hubby tak dapat cuti raya pertama... aku pon balik kampung sorang²... eh, aku tumpang kakak aku... 

skang baru ada mood raya... masa demam ari tuh langsung takder mood nak citer pasal raya ke hapa... nikmat posa pon tak dapat masa demam tuh.... bila dah ada kes denggi, maka orang foging kembali aktif... skang ni nampak nyamuk memang fobia sangat².... 


***** nikmat sungguh bila dapat semula kesihatan....













3 pengkritik hebat:

Alia

Alahai Jeelah,,,kesiannya...sabar ye!semoga cepat sihat semuanya ye,,,selamat berpuasa!

Alia

siannye,,sabar ye Jeelah,,haih susoh bebenor ambe nak komen kat sini,,,berapa kali baru dpt..anyway..selamat berpuasa!

Wadah Impian

tq k.lia... huhuhuhu...