CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Tuesday, September 27, 2011

Episod RAYA Bahagian 2

aku anak beranak tido dalam bilik mentua aku... bilik kitorang yang kat tingkat atas dah tak available lagi... yer la tingkat atas mentua aku dah sewakan kat orang... so tinggal aras bawah jer la... kat bawah ada 3 bilik tido dan 2 bilik air... tapi disebabkan tido bilik orang, maka privacy kami kurang skitlah... nak salin² baju pon susah ... laki aku dia pakai seluar pendek sekeping jer... jadi dia tak kisah... yang kisah tu aku ler...

pagi² jer asyik bangun lambat... bilik mentua aku gelap... kul 8 pg pon macam kul 8 malam... sib ler asyik terlajak... hari pertama tak pegi jalan² pon... aku kul berapa tah dah sambung tido balik... huhuhu... bagus sesangat ler menantu sorang ni ek... maapkan daku... xpe dia x bising pon...

time nak masak² aku ler jadi asisstant... aku masak sayur je ler... yang lain² mak mentua aku yang masak... tang basuh pinggan mangkuk yang penuh kat dalam singki tu pon dah jadi keje aku... 

sepanjang cuti duk kat umah jer... sehari sebelum nak balik kg lubok, aku ajak laki aku jalan²... maka adik ipar aku jadi mangsa tukang bawak kete... aku nak beli buah tangan kat kengkawan tak cukup duit... jadi aku beli untuk mak ngan makcik aku jer... tu pon sebab dorang dah kirim duit sebelum aku terbang lagi...

sok nyer balik lubok kitorang konvoi 3 kereta... laki aku naik kete ngan bapak mentua aku... dorang berdua jer... sebab seat belakang dah penuh ngan segala macam barang... kipas angin, beg baju, kuih² raya, periuk belanga semua ada... aku lak naik kete yang di drive oleh adik ipar aku bersama ngan mak mentua, fatin & anis (anak kakak ipar aku)... lagu satu kete kakak ipar aku ngan husband dia dan juga anak laki dia... perjalanan amik masa dalam 3 jam lebih gak la... jalan tak jem... on the way tu kitorang singgah papar untuk beli makanan berbuka... yer la takot tak sempat nak masak... 

aku sebenarnya susah ati klu nak balik kg lubok tu... yer la air susah sangat kawasan tu... dulu pernah air tak keluar berminggu²... dorang bergantung air hujan untuk wat air minuman... untuk mandi² guna air telaga... air telaga lak masyaallah... kuninnngggg....

tapi alhamdulillah masa kitorang balik tu air keluar gak tiap² ari...cukup ler untuk kami sekeluarga... sepanjang kat lubok tu, laki aku ler basuh baju kami anak beranak... sukorrrrr alhamdulillah.... 

bersambung...


0 pengkritik hebat: