CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Wednesday, June 8, 2011

Misi dan Emosi

Skang dah masok bulan 6... kalau ikut kalendar islam dah masuk bulan rejab... ada lagi tak sampai 2 bulan jer nak masok bulan ramadhan... raya semakin hampir... ati semakin gundah gulana... bukan sebab lom abis ganti posa... bukan sebab masalah keluarga... tapi masalah dengan diri sendiri...

posa dah terlebih ganti... bukan itu puncanya... keluarga?... semuanya bagus² belaka... lom ada yang membebankan ati... mintak lah dijauhkan...

dulu aku pernah cakap tiket balik sabah raya tahun ni dah beli dari tahun lepas lagi... tahun lepas dah bajet nak simpan duit tiap² bulan sekian sekian sekian sebagai persediaan untuk balik ke seberang sana... tapi disiplin tak bagus... banyak sangat bisikan² halus yang merangsang napsu... misi masih lom tercapai...

makan lak semakin tak teratur... tu pon menyakitkan ati gak... kemana la disiplin menghilangkan diri... berat dan tinggi semakin tak seimbang... misi gagal lagi...

kerja?... prestasi semakin tak menentu... kemalasan semakin menguasai diri... disiplin semakin jauh pergi.... nasib baik la pergi keje kena naik bas... kalau tak, mesti datang opis pon lambat... huhuhuhuhuhuhu... rajinnnnnnn... kembali la kepadakuuuuuuuu.....

misi tak tercapai kerana emosi tak dapat dikawal... :'(






6 pengkritik hebat:

YaYa

be strong sis...
pasti bole!!!!kak jielah boleh!!!
hehehehe

Jilah

tq dear... huhuhu...

Siti

kak jilah windu patin tu.. tu yg jd malas.. bila jiwa sunyi, maka jd boring..bila boring, maka jadilah malas..

Jilah

siti : mungkin tu salah satu sebabnyer... memang windu sgt2

Mommy Fara

Hi! Awak dah dpt update dr MommyLyna tentang cabaran i Pad? Cpt msk blog die. Salah sorang tak participate akan disqualify!

Jilah

mommy fara : baru jer bg link entry cabaran ipad tu tadi... huhuhu... tq dear...